Witaj Mamo! To pierwsze 5 z pomysłów, jakie przygotowałyśmy dla Ciebie, aby pomóc Ci przetrwać czas epidemii i izolacji.
Temat jest mocno rozwojowy, więc już myślimy nad drugą częścią tego posta, a tymczasem mamy dla Ciebie 5 naszych porad biznesowo-rozwojowych.
1. Znajdź chwilę oddechu, aby wszystko przeanalizować.
Zwłaszcza w sytuacji, w której Twoje obroty spadły lub całkowicie musiałaś zawiesić działalność. Wiemy, że to trudne i że ciężko w takiej sytuacji myśleć co dalej, gdy jutro jest takie niepewne.
Ale jeśli możesz i chcesz, wykorzystaj ten moment na remanent swojej firmy:
Co, jeszcze przed kryzysem, kulało?
Które obszary Twojej firmy wymagają zmian i ulepszeń?
Jaki problem leży już dłuższą chwilę odłogiem, a ciągle siedzi Ci z tyłu głowy i męczy, gdy nie możesz spać w środku nocy?
Pracuj nad tymi elementami biznesu, które kuleją. Zrób sobie audyt, przelicz porządnie koszty i przychody, pomyśl nad ulepszaniem oferty.
Zapisz się na darmowy 5-dniowy kurs online dla Biznesmamy, który pomoże Ci ulepszyć Twoją firmę. Kurs rozpoczniesz od razu po zapisie.
2. Pracuj nad porządną promocją. Zwłaszcza, jeśli Twoja promocja często kuleje.
Promocja i marketing online są często gęsto przez nas spychane na dalszy plan, bo nie są tak palące, jak np. e-mailing z klientami lub zawiezienie faktur do księgowej. Być może to dobry moment, aby zrobić porządny plan promocji na dłuższy okres? Możesz np.:
a) zaplanować posty na Facebooku i na Instagramie nadchodzące tygodnie lub miesiące. Najwygodniej zrobisz to przy pomocy Facebook Creator Studio. A jeśli jeszcze z niego nie korzystałaś, sprawdź koniecznie!

b) zaprogramować z góry e-maile, jeśli wysyłasz mailing do swojej społeczności.
c) wykonać i przygotować zdjęcia np. do postów produktowych na IG, jeśli ich bieżące wykonywanie zwykle zajmuje Ci dużo czasu. Skoro jesteś w domu, może warto urządzić jedną dużą sesję zdjęciową?
3. Zadbaj o JEDNĄ ważną rzecz dla swojego biznesu. Spróbuj wykonać ją od A do Z.
Tej strategii trzymają się kursantki MamaAcademy, które meldują nam, że odpalają Akademię i skupiają się na tym, aby np. wreszcie postawić firmowego bloga lub sklep.
Naszym zdaniem w takiej sytuacji, jaką mamy, warto trzymać się strategii „jedna rzecz, a dobrze„, aby szybko widzieć efekty pracy, np. piękny działający blog. To doda Ci motywacji do tego, aby się trzymać i nie poddawać podczas kwarantanny.
Ponownie uruchomiłyśmy darmową testową wersję MamaAcademy. Możesz testować Akademię i obejrzeć niektóre lekcje przed 2 tygodnie.
Kliknij w guzik powyżej i „kup” bezpłatną wersję, a od razu otrzymasz na podany e-mail dane do logowania!
4. Zrób kurs, przeczytaj książkę.. Naucz się jednej rzeczy, które Ci się przyda w biznesie.
Jeśli np. od dawna wiesz, że Twojej stronie firmowej bardzo dobrze by zrobiło porządne wypozycjonowanie lub nawet kampania reklamowa w Google – naucz się jak to dobrze wykonywać. Jak? Chociażby znajdując w Internecie eksperta godnego zaufania, który uczy w tym kierunku. Takiego, który oferuje darmowe przydatne materiały, pewnie ma w ofercie płatne kursy, czy konsultacje.
Jeśli od dawna myślisz o założeniu newslettera, wybierz program dla siebie (my polecamy darmowy Mailerlite lub płatny Get Response ) i naucz się z niego korzystać.
Jeśli myślisz o jakiejkolwiek przydatnej biznesowej umiejętności – spróbuj zaplanować czas tak, aby ją opanować! Z pomocą przyjdą właśnie eksperci online, darmowe i płatne webinary, kursy online i ebooki.
5. Myśl nad tym, jak przenieść się do online!
Zwłaszcza, jeśli prowadzisz biznes stacjonarny, które obecnie popadł w tarapaty. Wiemy, że to niełatwe, gdy nagle zarobków brak i jest to praktycznie niemożliwe, aby od razu przenieść całą operację online, ale nie jest to niewykonalne.
Przykłady:
Jeśli miałaś studio fitness i nie możesz prowadzić zajęć, a masz wierne grono klientek – zaproponuj im (chociażby za ułamek ceny którą płacą) zajęcia fitnesowe online. W kolejnym poście dokładniej podpowiemy, jak taką operację zorganizować, ale możesz zacząć najprościej, jak się da: prosząc o wykonanie przelewu i wysyłając link do platformy, na której poprowadzisz lekcję. Część oddanych klientek powinna zgodzić się wspomóc Cię w taki sposób w trudnym momencie.
Jeśli miałaś salon kosmetyczny i nagle nie możesz wykonywać swoich zabiegów, zaproponuj klientkom np. webinar lub krótką serię filmików online o tym, jak dbać o cerę w domu przy użyciu tego, co mamy pod ręką. Owszem, niekoniecznie jest to pomysł od razu na produkt cyfrowy, który zarobi kokosy, ale pokazując się online:
- sprawiasz, że Twoje klientki nie zapomną o Tobie i, gdy będziesz mogła z powrotem otworzyć salon, wrócą na zabiegi. Po prostu pozostaniesz na ich radarze.
- zdobędziesz nowe odbiorczynie w Internecie, które albo później przyjdą do Twojego salonu, albo będą gotowe kupić Twoje produkty cyfrowe na temat pielęgnacji: ebooki, kursy, konsultacje itd.
P.S. I pamiętaj: wykorzystaj nasze porady jeśli chcesz, ale prosimy pamiętaj: nie zmuszaj się do niczego, jeśli nie chcesz / nie musisz. Jeśli to nie jest dla Ciebie najlepszy czas na myślenie o biznesie to tego nie rób i zadbaj o siebie w inny sposób.
Karolina
0 Comments Leave a comment